Met Franse prentenboeken aan de slag in de lagere school
Doelgroep:
Franse prentenboeken functioneel leren inzetten in de lessen taalinitiatie en in de derde graad.
Je krijgt uitleg over de belangrijkste criteria waar een prentenboek aan moet voldoen om het te kunnen inzetten in de lagere school. We bekijken samen waar en hoe je deze boeken kan inkijken, uitlenen of aankopen.
Vervolgens leer je hoe je Franse prentenboeken kan gebruiken als taalrijke context in je lessen taalinitiatie, en hoe je daarna spelenderwijs aan de slag kan gaan met een selectie woorden uit het verhaal.
Ten slotte ontdek je hoe Franse prentenboeken ook de lessen in de derde graad kunnen verrijken. We verkennen hierbij samen verschillende boekjes met concrete tips over hoe je ze kan inzetten in de klas.
Je gaat naar huis met heel wat inspiratie en een overzicht van bruikbare Franse prentenboeken.
Met Franse prentenboeken aan de slag in de lagere school
Doelpubliek
Leerkrachten lager onderwijs
Doelstellingen
Het ruime aanbod aan Franse prentenboeken leren kennen en deze boeken functioneel leren inzetten, zowel in de lessen taalinitiatie als in de derde graad.
Voorkennis
Geen voorkennis vereist
Docent
Delphine Fockedey
Master in de taal- en letterkunde: Frans-Italiaans.
Docent Frans en vakdidactiek Frans aan de lerarenopleiding (lager onderwijs) van hogeschool VIVES te Kortrijk.
Inschrijven kan via Eekhoutacademy.
