Wiskundig denken in de kleuterklas
Doelgroep: Leraren en docenten kleuteronderwijs, directeurs en middenkader, beleidsondersteuners
Wiskunde... is niet langer volgens een voorgeschreven (stappen)plan komen tot het juiste eindresultaat. Wiskunde is proeven van, exploreren, onderzoeken, op ontdekking gaan, uitproberen, enz. en zo heel veel leren.
De 21e eeuwse vaardigheden doen zo ook hun intrede op wiskundig vlak in de kleuterklas. We willen de kleuters immers vanuit een onderzoekende en ondernemende houding kennis laten maken met de verschillende wiskundige inhouden.
Binnen deze sessie (2 uur) wordt vooreerst een theoretisch kader geschetst, om vervolgens de vertaling te maken naar de praktijk toe. De verschillende leeftijden en wiskundige inhouden komen hierbij aan bod.
Doelpubliek
- Leraren kleuteronderwijs van peuter tot derde kleuter
- Docenten kleuteronderwijs
- Directeurs en middenkader
- Beleidsondersteuners
Doelstelling
- Krijg zicht op hoe we kleuters op een ondernemende en onderzoekende manier aan wiskunde kunnen laten doen onder begeleiding van de leerkracht in een rijke klasomgeving.
Voorkennis
- Geen voorkennis vereist; je vakkennis en ervaring volstaan.
Docent
- Evelien Rosseel
Inschrijven via Eekhout Academy.