Postgraduaat management in de social profit
Managementopleiding voor leidinggevenden, middenkader en bestuurders in de social profit.
- Xaverianenstraat 4, Brugge
- 27 credits
- 111u
2.350 EUR(Vrij van BTW)
(Modulair inschrijven mogelijk)
Deze opleiding wil jou uitrusten met kennis en vaardigheden om effectief te opereren in een leidinggevende positie in de social profit sector.
Deze sector drijft op de kracht van mensen, niet alleen professionals, vaak ook een heel netwerk van vrijwilligers. Bovendien heeft deze sector een belangrijke economische meerwaarde. Niet alleen creëert de social profit jobs, ze heeft ook een maatschappelijk belang.
Je organisatie binnen deze bijzondere setting professioneel, efficiënt en duidelijk richting geven, vergt managementvaardigheden. Tijdens de opleiding Management in de social profit komen verschillende facetten van management aan bod. Op een praktische manier bieden we je organisatie de nodige handvaten om haar beleid verder uit te rollen.
Deze opleiding komt in aanmerking voor het VIVO-vormingsbudget en is eveneens erkend in kader van het RIZIV-functiecomplement voor personeelsleden van verzorgingsinstellingen en -diensten.
Evaluatie
Elk onderdeel wordt geëxamineerd. Daarnaast schrijf je een adviesnota voor je eigen organisatie waarbij het onderwerp raakvlakken heeft met één of meerdere aspecten van de opleiding. Je verdedigt je adviesnota voor een jury.
- Professionals in de publieke en social profit sector die hun managementexpertise willen verbreden, zich verder willen ontwikkelen en een bredere kijk op de organisatie willen verwerven
- Professionals die hun loopbaan (verder) wensen te ontwikkelen in de publieke en social profit sector en handvaten nodig hebben inzake management
- Young potentials in de publieke en social profit sector die in functie van hun loopbaan proactief werk willen maken van inzicht in de diverse aspecten van een organisatie
- Behaal een postgraduaat Management in de social profit.
- Verwerf algemeen inzicht in de non-profit sector op het gebied van strategisch management, human resources, financiën en interne/externe communicatie.
- Ontwikkel leiderschapsvaardigheden om effectief teams en organisaties te beheren, leiden en beïnvloeden.
Geen voorkennis vereist
De lessen vinden plaats op dinsdag van 9u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 16u30 (niet in schoolvakanties). Klik op de knop 'Bekijk uurrooster' om het volledige uurrooster te zien.
Er is een pauzehoek met frisdrank en koffie ter beschikking op de campus. Je kan op de middag ook een broodje krijgen (inbegrepen).
De meeste lessen kunnen hybride (zowel online via MS Teams als op campus) gevolgd worden, tenzij anders vermeld in het uurrooster. We rekenen op voldoende aanwezigheid op campus, opdat het lesgebeuren voldoende interactief blijft. We verwachten daarom dat elke cursist (die op een redelijke afstand van de campus woont) minimum de helft van de lessen op campus volgt. Er worden geen lesopnames voorzien.
We verwelkomen je uiteraard graag op een infodag voor meer informatie! (data zie deze link)
Strategisch management
Rudy Pieters, David Nassen
5 credits
Leiderschap
Barbara De Meester, Sven Garreyn
5 credits
Financieel management
Sylvia Thienpont
5 credits
Human resources management
Camille Meert, Jan Vanthournout, Betsy Calcoen
5 credits
Communicatie
Rudy Pieters
4 credits
Adviesnota management in de social profit
3 credits
Waarom kiezen voor een opleiding ‘Postgraduaat management in de social profit’ bij VIVES Continue
Kleine lesgroep
We laten bewust slechts een beperkt aantal cursisten toe. Dit om een goede interactie tussen de docent en de cursisten te garanderen. Het uitwisselen van ervaringen en best practices onderling zorgt voor een grote meerwaarde.
Docenten uit bedrijfsleven
Onze docenten zijn professionals uit het bedrijfsleven die je de bouwstenen aanreiken voor een succesvolle carrière. Ze delen niet alleen hun kennis, maar leren je ook de praktijk van binnenuit kennen. Zo helpen zij bij het verder ontplooien van je vaardigheden en het uitbreiden van je netwerk.
Bijna 40 jaar ervaring
Sinds 1985 organiseren we langdurige management opleidingen. De programma's stellen we op met een team van experts uit het bedrijfsleven. We selecteren de docenten en houden de opleiding up to date.
Actief uitwisselen van ervaringen
Het uitwisselen van professionele ervaringen komt uitdrukkelijk aan bod tijdens de contacturen van deze opleiding.